divendres, 15 de maig del 2009

Vivència mística

No puc estar-me de compartir amb vosaltres una experiència mística que acabo de viure i que suposa un abans i un després en la meva manera de concebre la vida terrenal:

Entre els anys 30 i 33 els miracles sovintejaven a la zona de Judea i Galilea, més tard a finals del segle XV a Reus vam ser deslliurats de la Pesta gràcies a la Mare de Déu de Misericòrdia i la Pastoreta. Ara ja entrat el segle XXI, tornen els miracles. Gràcies als avenços tecnològics, els miracles ja no són sobre les persones sinó que es donen damunt els artefactes tecnològics inventats per l’home:

Tinc un vehicle nascut al ja llunyà 1995, preceptivament cada any he de dur-lo a la corresponent ITV. Durant la revisió de l’any passat van detectar-hi una sèrie de deficiències lleus que em van recomanar arreglar. No ho vaig fer i enguany, en tornar a passar la ITV al mateix indret, totes les deficiències lleus han desaparegut de manera espontània i miraculosa. L’únic que he fet durant aquest any és anar a la tradicional benedicció de vehicles que fan per Sant Cristòfor, al qual atribueixo l’autoria d’aquest fet sobrenatural.


Com és habitual la inspecció va tenir el rigor acostumat de sempre. Al costat meu hi havia una moto tipus harley que feia un soroll ensordidor i que era pilotada per un elegant membre de l’Acadèmia de les Bones Lletres, ell també va superar feliçment la revisió. Tot seguit el seu pilot va poder sortir a tota velocitat cap a la taula rodona que feien al Centre de Lectura de Reus on parlaven del llibre “El Silenci” de Gaspar Hernández, guanyador del darrer premi Josep Pla. En canvi qui no va passar l'examen va ser el Renault 6 d’un pagès de Vallfogona de Riucorb que, tot i trobar-se en impecable estat de conservació mecànica, duia la E d’España de la seva matrícula mig esborrada.


No cal dir que agraeixo als tècnics d’ITV que hagin apartat de les nostres carreteres a un vehicle tan perillós.

9 comentaris:

Anònim ha dit...

A on es fà aquesta fira de la benedicció del tal Cristòfor?
Hi deu anar gent de tota mena, pel que dius...i pel que, a vegades, em trobo a la carretera.

Agnès Setrill. ha dit...

Que boooo!!! Ja pots estar content i portar-li una ofrena al Sant., encara que potser, els que haurien de passar una bona revisió, siguin els Srs. ITV. ( I no ho dic pel teu cotxe, que no tinc ni idea de com està).

Gaia ha dit...

Això és llet! De totes maners diga'm on és la fira aquesta que per si de cas m'acostaré. Je je je

Anònim ha dit...

I.T.V.: Impost per Treure Virolla; com que els espanyols no tornen els calers que ens roben, el més fàcil, no és reclamar-los el que ens deuen, sino aconseguir-la sagnant, encara més, els ciutadans catalans: radars amagats en baixades de 25 graus de pendent, controls d´alcoholèmia a la sortida de casaments, inspeccions estúpides i inútils a empreses, peatges a dojo, impost de transmissions patrimonials (eliminada en la immensa majoria d´autonomies)... etc.
D´aquesta manera s´aconsegueix que els poc amants de la Generalitat la vegin encara amb pitors ulls.
¡Que es plantin d´una puta vegada davant els espanyols i deixin de sagnar-nos!


Pep Cistell

content per poca cosa ha dit...

Està insinuant que no porta ni el burro ni la "CAT" ni un trist gat, Sr.Martell?

Anònim ha dit...

Perdona, el de la foto és el pagès de Vallfogona de Riucorb o el membre de l’Acadèmia de les Bones Lletres?

MARTELL DE REUS ha dit...

Addendes:
A Reus cada any es beneixen els cotxes el dia de Sant Cristòfor a l'Avinguda dels Països Catalans. (tòpònim a extingir)

Perdoneu, aquest cop no he posat el peu de foto. El minyó retratat és el membre de l'academia de les bones lletres. Tot i que no es veu prou bé, al tatuatge que du al braç s'hi poden llegir uns bonics versos d'Antonio Gala.

Com que el cotxe ja té els seus anys els únics adherents que du, son els de "Rioleon Safari" i "Sant Miquel del Fai".

Pep Cistell: el miracle definitiu serà quan arribi el dia els espanyols deixin de robar-nos.

Plotí ha dit...

Com bé sabeu, estimat Sr. Martell, el meu vehicle també té una edat similar (un any més, per ser exactes), i l'any passat vaig viure la mateixa situació miraculosa. Penso que va ser per mirar-culs de les empleades de la ITV, perquè jo no sovintejo les benediccions cristoforianes. I, que jo sàpiga, el meu cotxe no hi va anar sol. O sí? Parlaré molt seriosament amb ell...

Josep ha dit...

Poca broma, que amb això de voler reactivar la venda d'automòbils, no m'estranyaria que l'ITV es posés xunga i comencessin a prejubilar cotxes.

Miracles ZP, diuen.