El Govern Español acaba d’aprovar la puja de l’electricitat en un 10%, i segons ells encara s’han quedat curts. No m’estranya gens aquesta puja amb el que tot seguit passo a detallar:
A Andorra (Teruel, Aragó) hi ha unes mines de carbó. Fa ja forces anys el govern espanyol va tenir la brillant idea d’ubicar-hi a la vora una central tèrmica per produir electricitat aprofitant el carbó de les mines. Fins aquí, tot correcte. El problema va sorgir, però, quan el carbó emprat va resultar de baixa qualitat i la central resultava inviable. La solució proposada va ser fer venir vaixells de carbó importat de sudàfrica fins el port de Tarragona i allí mitjançant camions llançadora s’estableix un transport entre el Tarragona i Andorra, passant pel Baix Camp, el Priorat, la Ribera d’Ebre, la Terra Alta, el Matarranya fins arribar a Andorra. Si circuleu per la carretera N420 podreu comptar desenes o fins i tot centenars de camions de gran tonatge circulant per aquella carretera, amb el conseqüent desgast, perill i alentiment de la ruta que produeixen.
Això és una mostra més de com els diferents governs españols vetllen per la nostra seguretat viària i també per l’economia dels ciutadans (sobretot la dels catalans) i alhora fan passes decidides per vetllar per la conservació del medi ambient i frenar el canvi climàtic. És evident que obsequiar al carbó sudàfricà amb un creuer per l'Atlàntic i una ruta turística pel Sud de Catalunya és d'allò més sostenible.
No n'aprenem.
-
Definitivament, no n'aprenem. Amb el que ha passat fa pocs dies a València,
hem sentit que molta part de la culpa és que en l'època del "boom"
immobiliari...
Fa 9 hores
3 comentaris:
Ara ja veig que es poden deixar comentaris. Joan
Tenia entès que ara feien servir la renfe, no és així?.
Es possible que facin servir la RENFE però els camions no paren. En concret uns d'una empresa que es diu ALFONSO
Publica un comentari a l'entrada