dimarts, 10 de febrer del 2009

Receptes anticrisi


Esperonat per les consignes donades pel Govern Rodríguez a tots els españols per tal que entre tots posem el nostre granet de sorra per combatre la crisi, m’acabo de comprar un nou automòbil de fabricació nacional.

Després d’un debat a casa, la meva dona volia un vehicle esportiu amb forces cavalls, l’escollit, però, ha sigut un “SEAT Sant Fost de Campsentelles”, es tracta d’un model poc conegut de la marca de la Zona Franca. És un bon cotxe però van errar-la a l’hora de batejar-lo ja que si li haguessin posat “SEAT Albacete” les seves vendes s’haurien quintuplicat.

El motiu d’haver triat un “Sant Fost de Campsentelles” és que du de sèrie uns llums intermitents molt visibles i grans. Els intermitents són uns llums que s’encenen i apaguen cadencialment i que els cotxes duen a la part frontal i posterior (alguns també als laterals), servien per indicar la imminència d’una maniobra del vehicle. Quan condueixo encara m’agrada usar-los: en arribar a una cruïlla assenyalo si he de girar a l’esquerra o la dreta. A les rotondes poso l’intermitent de l’esquerra quan giro dins d’elles i el dret quan em disposo a abandonar-les. Fins i tot quan em disposo a avançar el vehicle del davant assenyalo la maniobra primer amb l’intermitent esquerra i després el dret en acabar-la!!!

Fins ahir em sentia orgullós de conduir d’aquesta manera, la meva conducció esdevenia exclusiva, elegant i gens convencional. Ahir però, mentre em dirigia a l’assaig setmanal dels Cors de Clavé, en posar els intermitents en una rotonda de l’Avinguda dels Països Catalans (topònim en vies d’extinció) una parella de Mossos van donar-me l’alto, vaig pensar que volíem felicitar-me. Res més lluny de la realitat, em van preguntar què dimonis estava fent, em van dir que els intermitents només es posen en situació d’aparcament en doble fila tots quatre a l’hora tal com fan sovint ells. Tot plegat es va acabar amb la pèrdua de 6 punts del carnet, una multa de 900€ per contaminació lumínica i una carta personal del Conseller Saura recriminant-me molt seriosament la meva actuació.

Mentre el Mosso en qüestió estava preparant-me la recepta va passar per la rotonda a 120 km/h un “SEAT León” de color groc amb espoilers, alerons i llantes d’aliatge emetent un soroll ensordidor que va fer fugir totes les aus del voltant. Va saludar la parella de Mossos amb un toc de clàxon i el mosso que m’estava receptant va dir-li al seu company “Es el Kevin que se va a buscar a la Manoli para salir de marcha”.


Tot seguit vaig seguir el meu camí vers l’assaig, satisfet per haver contribuït per partida doble a pal·liar els efectes de la crisi. Amb els diners de la multa el Govern Rodríguez podrà seguir subvencionant els depauperats bancs españols.


foto: La Manoli amb la seva amiga Jennifer davant el cotxe del Kevin

6 comentaris:

L'illa dels monstres ha dit...

com deu molar ser Kevin, vestint un còmode xandal tot el dia i escoltant agradables sinfonies i portant agradables converses amb els amics. de moment, però, el club de l'intermitent ens haurem de conformar amb menys

Anònim ha dit...

Com és que s'ha perdut la inèrcia de posar l'intermitent?
Em passa sovint,que quan m'incorporo a una rotonda,faig el "ceda" ,espero que passin per davant meu perquè no hi ha intermitent que m'indiqui que surtiràn.Doncs si! surten per la meva esquerra, i jo em quedo amb cara de babau, preguntant-me que esperava? Grrr.

Agnès Setrill. ha dit...

...Un dia mentre em posaven una multa, va passar, un cotxe amb un gos que treia el cap per la finestra del conductor., una moto amb dos passatgers, el de darrera no portava casc.
Quan vam acabar amb els papers i tant el mosso com jo ens incorporavem a la carretera, ens va passar una moto a uns 160km/h. i en línia contínua. He de dir que el mosso el va perseguir, i jo, sense passar-me ni 1 km. de velocitat, i per curiositat em dirigí cap a la direcció que havien pres. Vaig sentir-me satisfeta de veure que al voral de la carretera estava el mosso empaperant al de la moto.

Ah! La meva multa i resta de punts va ser degut a fer un "stop" amb el temps d'un "ceda".
Realment, me la mereixia, això i molt més!
Tots els que ens vam treure la teòrica legalment, sabem que en un "stop" cal comptar fins a tres.

kika ha dit...

ostres... doncs jo no els poso mai els intermitents a les rotondes!!!
encara tinc tots els punts, que jo sàpiga, i no tinc cap seat de cap ciutat espanyola!!!
però d'ara endavnat m'esmenaré!
:-)

Anònim ha dit...

Qué pasa, tonto-pollas?
Las guarras de la afoto son mis hermanas, con el Peyó de mi primo Yonatan. El mío es un Seat Leoncio que le da mil bueltas a esta mierda coche. A vé si te tuneas el "S'han fos de Cap Sense elles" y te apuntas al Clús de Túninj Riudons (Tarragona, España).
Nos bemos, tronco.

Xurrito ha dit...

Jo et diré que sense conduir cap seat, siga Lleó, Altea o Benifotrem, les sancions que comporten un quantia econòmica aparellada, passen a engreixar les arques de qui te la competència, en aquest cas en concret, les arques de la Generalitat, és a dir, que no són per al govern de ZP, son per al català, a veure que fa amb els teus diners Montilla. Pel que fa a la comunitat, com què la competència no està transferida, els diners dels valencians aniran a parar a les arques de l'Estat. De totes formes no peles a la teua policia que altres la poden fer bona.